משלוח חינם ברכישה מעל 299 ש"ח - לאור המצב הבטחוני ייתכנו עיכובים באספקות המשלוחים ♡ ביחד ננצח!

אוקטובר 23, 2022 4 דקות לקרוא

הידעתם? שטיחים יכולים להחזיק מעמד זמן רב, למעשה, אם תקפידו לטפל ולנקות אותם כהלכה הם יוכלו לשמש אתכם לאורך שנים ארוכות. איך מוציאים את האבק? מה עושים כשנשפך קפה? איך מתמודדים עם בוץ שנדבק? כולנו אוהבים את הבתים שלנו נקיים ומזמינים, במיוחד כאשר מדובר על פריטים שאנחנו רואים באופן מיידי מיד עם הכניסה אל הבית, כמו השטיחים שלנו.

לכן, אספנו עבורכם כמה טיפים חשובים וחיוניים במיוחד שיוכלו לסייע לכם לתחזק את השטיחים שלכם ולשמור עליהם לאורך שנים ארוכות.  

השאירו את הנעליים בכניסה

אם אתם אוהבים את השטיחים שלהם, הקפידו להשאיר את הנעליים בכניסה לבית. אל סוליות הנעליים נדבק כל מה שיש ברחוב, אבק, חול, לכלוך, עלים ולעיתים, אפילו מסטיקים. אם אתם רוצים לשמור על שטיחים נקיים, הקפידו לא להתהלך עם הנעליים בבית. ככלל, לא מעט אנשים מעדיפים להסיר נעליים מיד עם הכניסה אל הבית, זה חוסך זמן רב של תחזוקה והתעסקות יומיומית עם ניקיון הרצפה, כך שעל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשטיחים שלנו.

התאימו את סוג השטיח לחלל

ישנם שטיחים עמידים יותר וישנם שטיחים עדינים במיוחד, מומלץ להתאים את סוג השטיח לא רק מבחינת צורתו (שטיח מרובע, מבלני או שטיח עגול) מבחינת החומר ממנו הוא עשוי, אל החלל. בעוד בחדר הילדים לרוב השטיחים יהיו מועדים יותר לפורענות ולכתמים מומלץ לבחור בשטיח קל לניקוי העשוי מחומרים סינתטיים. בחדר השינה של המבוגרים ניתן ליהנות משטיח עדין ונעים למגע למראה, כמו שטיח שאגי למשל. הסלון – שהוא מרכז העסקים של הבית ולב ההתרחשות, דורש שטיח עמיד וחזק שיוכל לעמוד בתנועה הרבה המתרחשת בו במהלך היום. בחירה והתאמה של סוג השטיח אל החלל הייעודי על פי קריטריונים של תחזוקה וטיב תסייע לכם לשמור על השטיח שלכם כהלכה לאורך זמן.

שאבו אבק באופן קבוע

שטיחים עשויים מסיבים צפופים שאוגרים בתוכם לא מעט אבק ולכלוך. אם בעבר היינו מוצאים את השטיחים אל המרפסת וחובטים בהם חזק, היום יש דרך קלה ופשוטה הרבה יותר – שאיבה. כל שואב פשוט יוכל לשאוב את האבק מבין סיבי השטיח, ולא משנה באיזה סוג של שטיח או חומר מדובר. הקפידו לשאוב את האבק משני צידי השטיח, וכמובן, לטאטא ולשטוף את הרצפה שמתחתיו, על מנת למנוע כניסה מחודשת של אבק וחול בתוך רגע. שימו לב שאתם שואבים את השטיח בעדינות, לא רחוק מידי מהסיבים, אך גם לא באופן צמוד ואגרסיבי על מנת שלא לפגום במרקם ובמגע. אין צורך לשאוב אבק באופן יומיומי, אך הקפידו לשאוב את השטיח לפחות אחת לשבוע.

הימנעו מאכילה על השטיח

לאכול על השטיח זה מתכון בטוח לאסון מתקרב. כל טיפה של רוטב, שמן או שתייה, עלולה לפגום בשטיחים שלכם. אם תקפידו לא לאכול על השטיח כך תוכלו לשמור עליו לאורך זמן רב יותר ולהיות בטוחים שכתמים לא יוצרו. נכון, הבית שלנו הוא לא מוזיאון, אבל שמירה על כמה חוקים פשוטים תחסוך לכם הרבה כאב לב ובוודאי את הצורך שבהחלפת שטיח.

נקו את הכתמים מיד

אם כבר בכל זאת אכלתם על השטיח, או שאירחתם חברים וטיפת קפה או תה שנשפכה מהספל מצאה את דרכה היישר אל השטיח – יש צורך בניקוי באופן מידי עוד בטרם הכתם יתייבש. נכון, זה לא תמיד הטיימינג המתאים ביותר לנקות את השטיח כשיש אצלכם אורחים – אבל הסוד לניקיון מלא של הכתם הוא הזמן. בעת ניקוי השטיח עם חומר מתאים, הדרך הטובה ביותר להסיר את הכתם היא על ידי ניגוב עדין ולא שפשוף. שפשוף השטיח יגרום לשחיקה של סיבי השטיח, ולכן נגבנו בעדינות את הכתם. שימו לב, לכל סוג של שטיח יש חומר ניקוי מתאים ותוכלו למצוא מגוון של חומרים בחנויות. לטיפול ביתי תוכלו להשתמש בטריק הבא: ערבבו כפית של סבון כלים עם כף חומץ בכוס של מים חמים, שפכו כפית של אבקת סודה לשתייה, התיזו על הכתם ונגבו אותו בעדינות עם מטלית. שימו לב, ישנם שטיחים שניתן להכניס למכונת הכביסה, יחד עם זאת, יש להסיר את הכתם טרם כיבוס השטיח.

שנו את מיקום השטיח בחלל

אחת לכמה זמן מומלץ לשנות את המיקום של השטיח בחלל, על מנת שלא ליצור עומס על השטיח וסימני משקל מהרהיטים. בנוסף, צבעי השטיח רגישים מאוד לאור השמש, ועל כן, שטיחים עלולים לדהות עם הזמן. משחק עם מיקום השטיח ביחס אל אור השמש יעזור לכם לשמור על הצבעים הטבעיים. בנוסף, מומלץ שלא למקם את השטיח מול שמש ישירה, או שבשעות החמות ביותר הגיפו את התריסים (זה גם מועיל לשמירת טמפרטורה קרירה בבית) או שפשוט סגרו את הווילונות. כך תוכלו להגן על השטיח שלכם מפני פגעי הזמן ומזג האוויר.

אווררו את הבית באופן קבוע

מצד אחד, כפי שציינו, מומלץ להימנע משמש ישירה, אך מהצד השני – שטיחים צריכים אוויר. שטיחים מאווררים יספגו פחות אבק וריחות ועל כן חשוב לאוורר את הבית ולא להשאיר אותו סגור וחנוק לאורך שעות ארוכות. שטיחים זקוקים לטמפרטורה יציבה, עם מינימום של לחות על מנת שלא ידבקו בו ריחות לא נעים. אוורור החלק היא הדרך הבטוחה והנכונה ביותר לשמור על השטיחים שלכם לאורך זמן. בנוסף, הימנעו מעישון בתוך הבית – לא רק בשביל הבריאות שלכם, אלא גם בכדי לשמור על השטיחים חפים מריחות רעים.

אל תיגררו חפצים ורהיטים על השטיח

אם אתם משנים את מיקום הרהיטים או מזיזים רהיט ממקום אחד אל השני הקפידו לא לגרור אותו על גבי השטיח. כל גרירה על השטיח תסכן את טיב הסיבים ועלולה לגרום לפרימה או לסימני גרירה על השטיח – וזה בהחלט משהו שאתם לא רוצים. אם יש לכם ילדים קטנים בבית שאוהבים לשחק על השטיח מוטב לרכוש שטיח עמיד וחזק יותר. על גבי שטיחים דקים ועדינים מומלץ פחות לשחק במשחקים הכוללים חלקי עץ או פלסטיק שעלולים לפגום בשטיח. משטחי משחק על גבי השטיח יהיו אופציה בטוחה הרבה יותר.

העזרו בשירותי ניקיון מקצועי

אחת לכמה זמן מומלץ להיעזר בשירותי ניקיון מקצועיים של שטיחים. לחברות הניקוי חומרים ייעודים לניקוי והסרת כתמים משטיחים, כמו גם שואבי אבק חזקים שמסוגלים לנקות את השטיח טוב יותר מאלו הזמינים עבורכם. הקפדה על ניקיון הבית והשטיח באופן יומיומי תמנע מכם את הצורך להוציא כספים רבים על ניקוי מקצועי, אך אחת לכמה שנים מדובר בהכרח שיאפשר לכם ליהנות ממראה נהדר של השטיח – ממש כמו חדש.

שמירה על השטיחים שלכם תאפשר לכם ליהנות מהם לאורך שנים ארוכות. אם תקפידו לחלוץ את הנעליים בכניסה, לשאוב את האבק ולא לאכול על השטיח – יהיה לכם קל ופשוט יותר לתחזק את השטיח וליהנות ממנו לאורך שנים ארוכות ללא כתמים או סימני זמן. יחד עם זאת, כמו בכל דבר, התיישנות היא דבר טבעי וצריך לדעת לקבל אותה. אם תרצו בכל זאת לעשות טיפול "עשרת אלפים" לשטיח תוכלו להיעזר בשירותי ניקיון מקצועיים אחת לכמה שנים על מנת לבצע תחזוקה יסודית.