משלוח חינם ברכישה מעל 299 ש"ח - לאור המצב הבטחוני ייתכנו עיכובים באספקות המשלוחים ♡ ביחד ננצח!

אוקטובר 23, 2022 4 דקות לקרוא

אז מצאתם את דירת החלומות שלכם, אולי היא לא ממש חלומית ולא בדיוק כמו שהייתם מדמיינים – אבל היא עומדת בתקציב שלכם ונמצאת במקום שרציתם. מאחר והדירה לא באמת בבעלותכם, אלא בשכירות, בוודאי שלא תרצו להיכנס להוצאות כלכליות כבדות על מנת לשדרג אותה ולהפוך אותה לבית שלכם לשנים הקרובות. אז איך תוכלו להעניק לה את האופי והיופי ולהפוך אותה לבית של ממש מבלי להיכנס להוצאות גדולות ולשבירת קירות? הנה כמה טיפים קלים, וכמובן – זולים, שיעזרו לכם לעצב ולשדרג את חלל המגורים.

להכיר את החלל

לפני שאתם ממהרים לקנות רהיטים, לצבוע, לשנות ולהזיז – קחו רגע נשימה. עברו בין החדרים, הביטו היטב והכירו את החלל לעומק. רק ככה תוכלו לדעת מה בדיוק אתם רוצים או צריכים מהבית החדש, או יותר נכון, הישן. איפה תמקמו את המיטה או הספה, היכן תשבו לאכול וכמה מקום אחסון יש בארונות? אחרי שהכרתם את החלל ערכו רשימה של דברים שהייתם רוצים בבית שלכם. בחרו פלטת צבעים מרכזית שתוביל אתכם לכל אורך הבית – ורק אז גשו אל המלאכה.

נגיעות של צבע

החלק הקל והפשוט ביותר להעניק לחלל מראה חדש הוא באמצעות צבע. חשבו על החלל כעל קאנבס של צייר, לפני שמתחילים לגעת בפרטים הקטנים מסתכלים על החלק הגדול – הקירות. צבעו את קירות הבית בצבעים נקיים ורגועים, לבן שבור או שמנת עם נגיעות צהבהבות, יעשו את העבודה ויאפשרו לכם קודם כל מראה "נקי" בעיניים. כמה פחיות של צבע ומברשת ואתם כבר בדרך הנכונה להתחיל במלאכת העיצוב האמיתית.

החלפת ידיות

פעמים רבות אנחנו נתקלים במטבח מיושן או בחדר רחצה שחסר לו אופי ואישיות. אחד הפתרונות הקלים ביותר להעניק לריהוט קבוע לקירות מראה מחודש ונקי הוא באמצעות החלפת ידיות. בין אם ידיות קרמיקה, פליז, מתכת או עץ – תוכלו בצורה קלה ופשוטה להחליף את כל הידיות של כל פריטי הנגרות הקבועים לקירות ללא צורך להיכנס להוצאה כלכלית גדולה ומיותרת. זוהי הזדמנות לשדרג את הריהוט ולהעניק לדירה מראה ייחודי. אותו דבר תוכלו לעשות גם בארונות הבגדים במידה ויש בדירה.

בחירת הרהיטים

לא חייבים הכל חדש – זאת מילת המפתח כשמדובר בדירות שכורות. מה אתם בסך הכל צריכים? מיטה, ארון, ספה, שולחן אוכל וכמה כסאות. מאחר ומדובר בדירה שכורה מוטב לבחור בריהוט שאינו כבר מידיי על מנת שתוכלו לייצר משחק בחלל, לשנות, להזיז, להוסיף או להוריד, וכמובן – להעביר שוב כשיהיה בכך צורך. אל תמהרו לרכוש רהיטים חדשים, התחילו בפריטים החשובים ביותר בשלב הראשון ולאחר מכן תוכלו להוסיף את האלמנטים, האקססוריז או מה שנקרא בשפה המקצועית "להלביש" את הבית. מוטב לבחור בפריטי ריהוט קלאסיים, רגועים, כאלה שיוכלו להתאים לכל מקום ובכל זמן. אל תיכנעו לטרנדים של צבעוניות עזה בפריטי הריהוט המרכזיים שלכם. את העיצוב האמיתי תעשו באמצעות הפריטים הקטנים שנותנים את הטון ומצליחים לשלב יחדיו בין כלל החפצים שלכם.

תאורה

אחד הדברים החשובים ביותר בבית הוא התאורה. זה נראה אולי טריוויאלי, אבל לתאורה תפקיד מרכזי בעיצוב של כל חלל. במטבח הקפידו לבחור בתאורת עבודה חזקה, בחדר השינה ניתן לבחור באור צהבהב ורך. הוסיפו גופי תאורה עומדים על מנת שתוכלו לייצר משחקים של אור וחושך ולעמעם את האורות בשעת לילה מאוחרת. באשר לתאורה מומלץ תמיד לייצר מספר מקבצי נרות, בין אם על שולחן האוכל או שולחן הסלון, כך תוכלו לייצר אווירה מחממת ומזמינה בבית שלכם, ללא צורך בחוטים או שקעי חשמל.

שטיחים שמגדירים את החלל

במרבית הדירות השכירות הרצפה היא כבר לא מה שהיתה. סימני הזמן, שריטות, מרצפות ישנות ואפילו כתמים עלולים לגרום לחלל להיראות מיושן ולא תמיד שייך. שטיחים הם אחד הפתרונות הקלים והזמינים ביותר ליצירה של מראה הומוגני ומחמם. בחרו שטיחים קלים ונוחים לתחזוקה, בין אם בחדר המגורים, חדר השינה ואפילו במסדרון המעבר בין החדרים. שטיח קש יתאים מאוד למטבח מאחר והוא קל מאוד לניקוי וכמעט ואינו סופג כתמים או לכלוכים. ניתן למצוא שטחים במגוון רחב של מחירים, כך שלא מדובר בהוצאה כלכלית גדולה, אבל כזו שעושה את ההבדל באופן מיידי.

אל תשאירו קירות ערומים

תמונות, פוסטרים, מסגרות ומראות – כל אלו יאפשרו לכם לשקט את הקירות שלכם ולהפוך את החלל לבית של ממש, כזה שמאפשר לכם להביע את עצמכם. אתם ממש לא חייבים להשקיע סכומי כסף גדולים בציורים יוקרתיים, ניתן למצוא הדפסים ומראות במחירים זולים שישדרגו את המראה ברגע. צרו שילובים וגדלים שונים על גבי הקירות על מנת לייצר לוחות השראה משמחים.

הוסיפו טקסטיל

אם כבר התייחסנו אל רהיטים ישנים או פשוטים, הרי שבאמצעות טקסטיל איכותי תוכלו להקפיץ את המראה ולשדרג את החלל. תוספת של כירבולית בסלון, כריות נוי על מיטת חדר השינה, על הספה ואפילו הכיסאות תהפוך כל חלל משעמם וחסר אישיות למיוחד. בחרו בהדפסים ומרקמים נעימים לעין ולמגע, תוכלו להשתולל עם צבעים שונים וגדלים על מנת להעניק עומק וייחודיות לבית שלכם.

ארגנו אביזרי אחסון

קופסאות קטנות לתכשיטים או לחפצים ליד דלת הכניסה, סלי קש, סלסלות ואפילו שולחנות צד – כל אלו מאפשרים לכם להעניק נופך אישי וייחודי לחלל בצורה קלה ופשוטה. מאחר ומרבית מהדירות השכורות הן גנריות ולכל אחד יש צרכים שונים, הפכו את החלל לאישי ומותאם באמצעות אביזרי האחסון שיאפשרו לכם לשמור על הסדר והניקיון מצד אחד, ומהצד השני יוסיפו לאישיות ולאופי של החלל.

השקיעו בצמחייה

אם יש משהו שמשפיע באופן ישיר על מצב הרוח שלנו הוא פרחים וצמחייה. תוספת של עציצים ירוקים בחדר המגורים מיד תגרום לנו להרגיש טוב יותר. הירוק של הטבע מכניס שמחה וחיות לכל חלל. אם יש מקום לאדניות על עדן החלון או במרפסת, פרחים באגרטל מעוצב על שולחן האוכל ואפילו צמחייה בחדר הרחצה – השקיעו בכך. כמובן שאין צורך להפוך את הבית לג'ונגל, אבל מספר עציצים בכלים מיוחדים יעשירו את האווירה ויהפכו את החלל למזמין.

שמרו על הסדר

אם יש משהו שבהחלט יכול לגרום לנו לשנוא את הבית שלנו הוא בלגן. שמירה על סדר הוא מתכון לחיים נוחים וטובים וזה מה שגורם לרוב האנשים לאהוב את הדירות שלהם. דאגו למצוא מקום לכל פרט ופריט שיש ברשותכם, אל תשאירו כלים עמוסים בכיור או ערמות של בגדים בחדר הרחצה. תכננו מראש היכן בדיוק ימוקם כל דבר ודאגו לשמור על החפצים שלכם מסודרים. אם אין לכם מקום – ארגנו עוד ארון או ארגז אחסון כדי שתוכלו ברגע אחד להסתיר את מה שצריך ולשמור על מעברים פתוחים ומאווררים.

כאשר ניגשים לשדרוג ועיצוב של נכס שכור חשוב לזכור שעלינו להחזיר אותו לבעליו כפי שקיבלנו אותו. לכן, אל תשתגעו בצביעת קירות ואל תדביקו טפטים עמוסים. בחרו בצבעים רגועים ונעימים לעין והשקיעו בפריטים שתוכלו לקחת איתכם ברגע שחוזה השכירות יגיע אל סיומו. היצמדו אל הקלאסי, הנעים והצבעים הבהירים על מנת לייצר סביבת מגורים נעימה ומזמינה.