משלוח חינם ברכישה מעל 299 ש"ח - לאור המצב הבטחוני ייתכנו עיכובים באספקות המשלוחים ♡ ביחד ננצח!

אוקטובר 19, 2020 2 דקות לקרוא

ישנם בתים שכשנכנסים אליהם, אפשר להרגיש אווירה של בית מקיפה אותנו מכל עבר ולא כל בית יכול להתהדר בכך. התחושה הזאת שישנה חשיבה מאחורי העיצוב של הבית, תשומת הלב לפרטים הקטנים, לחפץ הספציפי שמונח במקום הספציפי ומותאם לחפץ הספציפי האחר שמונח לידו, תשומת הלב לשילובי הגוונים, התצורות ואפילו חומרי הגלם – כל אלה יכולים להעניק לנו תחושה חזקה של בית, תחושה שכולנו מבקשים להשיג לעצמנו על אף שזה לא תמיד מצליח. אם גם אתם רוצים ליהנות מאווירת בית כזאת, אתם רוצים לפתח לעצמכם את הגישה של דקורציה לבית. 

מה זה בעצם אומר דקורציה לבית?

ובכן, כל פריט וכל מוצר שהוא, ולא רק בעולם העיצוב, נמדד על פי שני פרמטרים מרכזיים: פונקציונליות ודקורציה. מצד אחד, אנו בוחנים את הפריט על פי המידה בה הוא ממלא את תפקידו הפונקציונלי ומצד שני אנחנו בוחנים אותו בעין על פי התחושה שהוא יוצר אצלנו בהתאם למראה שלו, לאסתטיקה שלו. ישנם בתים שמשדרים רמה גבוהה מאוד של פונקציונליות ללא טיפה של דקורציה. בבתים האלה יש איפה לשבת, יש סלון, יש מטבח להכין אוכל ויש אפילו וילונות, אבל הכל מאוד פונקציונלי וללא שום אופי עיצובי או אסתטי. לעומתם, ישנם בתים בהם התחושה הראשונית שממלאת אותנו בכניסה אליהם היא שמישהו שם לב מאוד לאיך נראה כל דבר ומה צריך להיות איפה, באיזו זווית, באיזה מרקם, באיזה גוון ובאיזה גודל. לזה בדיוק קוראים דקורציה לבית, וזה יכול ללכת נהדר עם פונקציונליות ולא על חשבונה.

 דקורציה היא לא עניין של מצב רוח

אחת הטעויות הגדולות ביותר שעושים אנשים רבים היא לבסס את הדקורציה בביתם על מצבי רוח חולפים. הם ראו משהו יפה אצל חברים או באולם התצוגה, פתאום יש להם חשק לגוונים יותר כהים ולפתע זה מתחלף בחיבור רב יותר לגוונים בהירים. דקורציה לבית הוא תהליך מאוד מקצועי שחייב להתבסס על עקרונות עיצוב מקצועיים ולא על מצבי רוח חולפים. כל פריט דקורטיבי שאתם רוכשים לבית, חייב להיבחר על ידכם לאחר מחשבה ותכנון על העיצוב הכולל והאווירה שאתם רוצים ליצור בביתכם.